..79 dagar kvar nu Mini..

Din graviditet startade Tis 28 dec 2010. (mensens första dag)
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tis 11 jan 2011 (ägglossningen).

Dessa saker stämmer då inte riktigt, för jag vet minsann när jag blev gravid! Å det var inte den 11 januari. Ägglossning hade jag den 7 januari, plus att jag vet när min mens började, å den började den 22 december. Å den 6 januari så blev Mini tillverkad. :)  På ett ställe jag uppskattar väldigt mycket och som alltid kommer finnas i mitt hjärta. Där kommer jag alltid känna mig precis som hemma och där kan man njuta av livet fullt ut. Där har jag utvecklats mycket som människa och där höjde jag mitt självförtroende med 100%. Där har jag fått nya vänner för livet, och där har jag upplevt väldigt mycket. Det är där jag har samlat kraft i svåra stunder!

 



 

Men hur som helst så går man ju efter vad RUL visade och det säger så här!! (taget från www.familjeliv.se)

Du är på dag 201 av 280. (71,8%).

 
Du är i vecka 29.
Du har gått 28 fulla veckor och 4 fulla dagar (v28+4).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 3 okt 2011
Du har 79 dagar kvar till beräknad förlossning.

Tänk att det inte är speciellt länge kvar nu till du kommer. :) Jag längtar så otroligt mycket efter dig lilla bebis, att få hålla dig, å lukta och fingra på dig. Å känna din babyhud. Det ska bli så spännande å se hur du ser ut. Om du har blå eller bruna eller gröna ögon, om du är liten eller stor, om du är en pojke eller flicka, vilken färg du har på håret, om du är lik pappa eller mamma. Bara få snosa på dig och få känna på dig. Åh, det ska bli så underbart härligt. Mamma och pappa längtar otroligt mycket efter dig och vi har börjat lite smått än så länge med förberedelser inför din ankomst.! Å du kommer få en stor släkt också. När du kommer så blir vi fem generationer, då ska vi fotas! Det blir du, jag, din mormor, din mormorsmor och din mormorsmorfar. Det är nog väldigt många som längtar efter dig. ) och det stickas och sys för fullt. Din yngsta morbror hoppas du är en kille så han kan ta med dig till skogen :) Jag har sagt att det går lika bra om du är en tjej, för tjejer kan också vara i skogen, men han tycker tjejer gnäller för mycket. :) Men vi blir så glada bara du kommer ut. :) Helst inte för tidigt bara. :)
Du är väldigt älskad av många fastän du bara är i mammas mage ännu.
Många pussar och kramar till dig från Mamma!!!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0