..Som en jojo..

Som en jojo far jag in och ut från förlossningen för att köra
ctg-kurvor och köra flödeskontroller.

15 Juli: ska strax iväg till sjukhuset för att börja morgonen
med en CTG-kurva samt få  veta vad provsvaren visade,
inte direkt så här man önskar att spendera sin lediga fredag
men men inte mycket att göra måste man så måste man.

Update: Varit på lassa nu (förlossningen) har inte
havandeskapsförgiftning :D och CTG:n var också bra.
Men flödet till navelsträngen var inte helt okej så ska tillbaka dit
på Söndag på kontroll :/ Är less på att springa där men jag
måste juh för pyrets skull. Trist bara att det ska  krocka
med jobbet hela tiden.

Magbild när jag ligger ner v.33

16 Juli: Har hunnit vara  in till förlossningen idag för att bebisen inte rört på
sig sen igår klockan 17.00.  Innan vi åkte in försökte vi med diverse knep,
höga ljud, musik, puffa på den samt dricka mängder med  kallt vatten
men ingen respons.

Ringde förlossningen dom tyckte jag skulle komma in med
tanke på att flödet varit dåligt igår.  Kom in där kopplade
på ctg:n och hörde hjärtljuden på en gång (skönt), men
det tog ca 15 min innan det började röra på sig där inne.
Sedan ville läkaren göra en flödeskontroll, flödet var lite
bättre än igår  Han sa oxå att moderkakan ligger i framvägg
och att det gör att jag inte känner rörelserna lika tydligt om den
nu inte sparkar just åt sidorna, sedan att bebisen ligger i säte gör
inte saken bättre.  Han sa att eftersom allt är som det är, så ska
jag absolut komma in om jag känner mig orolig, eftersom
jag knappt kan avgöra om bebisen rör på sig eller inte.

Återbesök igen imorgon på morgonen, behöver jag
nämna att jag är less på att springa där??

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0