..Tillväxtultraljud..



JAHAPP! Var juh på tillväxtultraljud tidigare idag pyret hade inte växt
alltför mycket huvudomfånget hade ökat lite men bukomfånget hade inte ökat
desto mer, lite grann  men inte mycket. Pyret ligger just nu under kurvan,
precis som jag gör. Nämnde hur jag mår och att det idag varit protein
i urinen, med det tillsammans med mina symtom så tyckte läkaren att det
skulle tas prover  för att se så  jag inte har havandeskapsförgiftning, sedan blev
jag kopplad till en ctg och fick ligga med den i ca 40 minuter.
Allt verkade relativt bra men pyret sparkade inte lika mycket som den brukar
när den kopplas på.

Läkaren ville sedan också att jag ska komma tillbaka på fredag
då provsvaren på havandeskapsförgiftningen kommer och då också köra
en ctg kurva. Sedan ska jag dit den 19:e för flödeskontroll och sedan
den 27:e på en ny tillväxtkontroll och till barnmorskan den 1 augusti.

Förstår inte varför jag ska dit för att få reda på provsvaren dom
brukar juh alltid ringa!?!
Ctg kan juh faktiskt vänta till på Tisdag
eftersom den var bra nu och allt verkar vara bra med bebisen iaf. 
Ska inte bråka egentligen blev mest fundersam, tycker det är skit bra
att dom tar det här på allvar.

Läkaren försökte oxå kolla könet idag men det gick inte eftersom bebisen
vänt sig igen så den nu ligger med rumpan neråt. Känns som att denna
graviditet mest har varit en massa motgångar, börjar bli  kämpigt att
hålla humöret på topp! Man går mest att oroar sig även fast man försöker
att låta bli :/  Sedan när man inte mår bra så är det inte heller så att
man har den där riktiga orken och då blir det kämpigt att jobba, men jobba
imorgon och invänta svaren på fredag, sedan  får vi se vad  som händer.
Jag kan inte göra så mycket utan tiden  får helt enkelt visa hur allt går.




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0