..Otillräcklig..

Jag mår inte så värst bra just nu, tankarna snurrar runt i min skalle och
jag känner mig otillräcklig. Jag har juh mått dåligt en tid haft yrsel,
varit jätte törstig, pinkat i små mängder och bara varit allmänt trött och seg.

Så idag var jag hos barnmorskan tidigare idag för att kolla alla prover,
alla prover var bra förutom att blodtrycket  var lite lågt men inte farligt
samt att jag hade vita blodkroppar i urinen som kanske tyder på en
infektion men urinen är skickad på en odling så det svaret får jag på
måndag eller tisdag.

Sedan när jag ändå var där tyckte hon att vi kunde lyssna på bebisen
bara för att kolla så allt är okej eftersom jag inte mår så prima, men
bebisen hjärtljud lät bra. Sedan passade hon även på att mäta sf-måttet
eftersom jag är så liten och det har inte alls ökat nått på 2 veckor och
redan för 2 veckor sen låg jag nästan under kurvan, så det står
fortfarande på 25cm, hon tyckte det var lite oroande, så vi kollade
även  en vikt och jag har bara ökat 400 gram på 2 veckor.

Hon satte sig sedan vid datorn för att försöka boka in en tid för
att kolla moderkakans placering eftersom den var något låg under
rutinultraljudet. När hon då såg att det fanns en ledig läkartid idag,
ville hon att jag skulle ta den på en gång och då var hon mest oroad
för sf-måttet.

Slutade med att jag fick fara och träffa en läkare på gyn för att göra
ett ultraljud, min barnmorska var med under hela ultraljudet har ingen
aning om varför, men tror hon brukar jobba extra på förlossningen.
Men hon satt då med under hela ultraljudet och där konstaterar dom att
den lilla  krabaten är ca 10 dagar mindre i måtten än vad den ska vara
så jag blir bokad på ytterligare en tid 13 juli för att kolla om den växt
något tills då. Läkaren tyckte inte att det verkade vara så farligt men
minen på min barnmorskas ansikte var inte alltför lugnande. Moderkakan
låg dock bra, hjärtat slog fint, jag hade tillräckligt med fostervatten och
flödet i navelsträngen var också bra.

Men jag känner mig inte direkt lugnare eftersom det nu inte
bara är jag som mår dålig utan kanske  även bebisen som inte
växer som den ska. Återstår att se om 2 veckor, håller tummar och
tår att  den iaf växt någonting tills om två veckor. Nu ska jag alltså försöka
att inte oroa mig, men det är inte det lättaste, sen gör det inte saken bättre
att man funderar och tänker "vad hade jag kunnat göra annorlunda"
men det är väl nått man gör som "mamma" man känner sig otillräcklig
när man inte kan göra ett endaste skit! Hoppas nu bara dessa två
veckor går i rasande fart, för jag vill veta att allt är som det ska helst
nu! Jag vill inte vänta men jag är så illa tvungen!!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0